top of page

Jak sposób odżywiania wpływa na kondycję Twoich włosów?


Sposób odżywiania i jakość Twojej diety wpływa na cały Twój organizm – również na kondycję Twoich włosów! Nieprawidłowa dieta może skutkować pogorszeniem stanu włosów – stają się one matowe, szorstkie i mają skłonność do wypadania. Co jeść i o czym pamiętać, by jak najlepiej wesprzeć skórę głowy i włosy, poprawić ich wygląd i jednocześnie… swoje samopoczucie?

Jakie witaminy powinny znaleźć się w diecie?

Czy wiesz, jakie produkty jeść, by Twoje włosy były gładkie i lśniące? Zdrowa dieta w ogólnym tego słowa znaczeniu jest niezwykle istotna, ale w trosce o kondycję włosów, warto zadbać o to, by nie zabrakło w niej odpowiednich składników odżywczych. Jakich?


  • Witamina A pobudza do wzrostu mieszki włosowe, a gdy jej brakuje, włosy stają się łamliwe, kruche i przesuszone. Najlepsze źródło witaminy A to: brokuły, marchewka, dynia, jarmuż, kapusta, oleje z ryb, szpinak i produkty mleczne.

  • Witamina C bierze udział w syntezie kolagenu oraz jest przeciwutleniaczem, który przeciwdziała wpływowi szkodliwych wolnych rodników. Witamina C poprawia również krążenie w skórze głowy. W witaminę C bogate są: natka pietruszki, kiszona kapista, jagody, porzeczki, szpinak, jarmuż oraz owoce cytrusowe.

  • Witamina E rozszerza naczynia krwionośne, które odżywiają włos. By dostarczyć ją w odpowiedniej ilości, jedz jajka, orzechy, nasiona słonecznika czy dyni, a także pieczywo pełnoziarniste i zielone warzywa.

  • Witaminy z grupy B wpływają na prawidłowy stan skóry oraz biorą udział w procesie wzrostu włosa. Witaminy z grupy B znajdują się m.in. drożdżach, makreli, serach, jajkach, warzywach strączkowych, wątrobie czy grzybach.

  • Mikroelementy, m.in. cynk, miedź i żelazo. Niedobór cynku i żelaza powoduje wypadanie włosów, a niedobór miedzi powoduje zmiany strukturalne we włosie i prowadzi do jego odbarwienia. Cynk znajduje się m.in. w kiełkach pszenicy, ziarnach sezamu, wołowinie, jagnięcinie i arbuzie. By dostarczyć miedź do organizmu, warto sięgnąć po kakao, pestki dyni, orzechy laskowe, płatki owsiane czy kaszę gryczaną. Bogate w żelazo są natomiast wołowina, podroby, fasola, soja, soczewica, kakao i kasza jaglana.

  • Kwasy tłuszczowe omega-3 wpływają na prawidłową budowę mieszka włosowego i łodygi, a także odpowiadają za odżywienie i nawilżenie włosów. Ich bogatym źródłem są np. tłuste ryby morskie, owoce morza, orzechy oraz nierafinowane oleje roślinne.



Kilka zasad odżywiania dla pięknych włosów

Jeśli chcesz przy pomocy diety wpłynąć na kondycję swoich włosów, pamiętaj o tych kilku zasadach. Ich wdrożenie nie powinno być dla Ciebie uciążliwe, a efekty mogą Cię zaskoczyć!

  1. Ogranicz spożycie cukru i picie kawy.

  2. Określ swoje zapotrzebowanie kaloryczne i trzymaj się go, przygotowując swoje posiłki.

  3. Dbaj o dostarczenie organizmowi odpowiedniej porcji białka.

  4. Wybieraj pełnoziarniste pieczywo, makarony i ryż.

  5. Ogranicz żywność wysokoprzetworzoną.

Jeśli nie dieta, to co?

Jeśli na kilka miesięcy zmienisz dietę na lepszą i nie będzie widocznych efektów, warto zastanowić się nad innymi przyczynami kiepskiej kondycji włosów. Mogą być nimi np. przewlekły stres, choroby zakaźne, choroby skóry głowy, palenie papierosów, promieniowania UV, niektóre leki, a także wahania wilgotności powietrza.



Jeśli niepokoi Cię stan Twoich włosów lub skóry głowy, a proste zmiany w stylu życia czy sposobie odżywiania nie pomagają, umów się na konsultację trychologiczną, podczas której porozmawiamy o Twoim problemie i wspólnie zastanowimy się, jak go rozwiązać.


Z pozdrowieniami

Agnieszka

38 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

תגובות


bottom of page